ההודעה החריגה של משרד הביטחון והכללים החדשים של ליברמן

"ליברמן משנה את כללי המשחק שהיו כאן", אומרים במערכת הביטחון בעקבות ההודעה החריגה, "לטוב או לרע, זו המציאות".
קובי פינקלר No Comments on ההודעה החריגה של משרד הביטחון והכללים החדשים של ליברמן

טיסת הלילה מניויורק לישראל עבור הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט הייתה מטרידה • שעות אחדות לפני שיצא מארצות הברית עם סיומו של ביקור מוצלח במיוחד – מוציא משרד הביטחון הודעה חריגה הן באופייה והן בעיתוייה

ליברמן, איזנקוט וצמרת צה"ל צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"ליברמן משנה את כללי המשחק שהיו כאן", אומרים במערכת הביטחון בעקבות ההודעה החריגה, "לטוב או לרע, זו המציאות".
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

טיסת הלילה מניויורק לישראל עבור הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט הייתה מטרידה.

שעות אחדות לפני שיצא מארצות הברית עם סיומו של ביקור מוצלח במיוחד שבו קיבל את עיטור הכבוד, מוציא משרד הביטחון הודעה חריגה הן באופייה, הן בעיתויה (שעתיים לפני כניסת השבת) והן בחריפותה כנגד הממשל האמריקני ובעצם כלפי קציני צה"ל.

בהודעה שפירסם משרד הביטחון נאמר כך:

"מערכת הביטחון הישראלית סבורה כי להסכמים יש ערך, אך ורק אם הם מבוססים על מציאות קיימת, ואין להם כל ערך אם העובדות בשטח הפוכות לגמרי מאלו שההסכם נשען עליהן".

"הסכמי מינכן לא מנעו את מלחמת העולם השנייה ואת השואה, בדיוק משום שהנחת הבסיס שלהם, שלפיה גרמניה הנאצית יכולה להיות פרטנר לאיזשהו הסכם, היתה שגויה ומשום שמנהיגי העולם דאז התעלמו מן הדברים המפורשים של היטלר ושאר מנהיגי גרמניה הנאצית".
"הדברים הללו נכונים גם לגבי אירן, שגם היא מודיעה בפירוש ובריש גלי כי מטרתה היא השמדת מדינת ישראל, ושדו"ח של ה State Department שפורסם השנה, קבע כי היא נמצאת במקום הראשון כספונסרית של הטרור העולמי".
"לכן, מערכת הביטחון, כמו כל עם ישראל וכמו רבים בעולם, מבינה כי הסכמים מסוג זה שנחתם בין המעצמות לבין אירן, אינם מועילים אלא רק מזיקים למאבק בלתי-מתפשר שיש לנקוט מול מדינת טרור כמו אירן", עד כאן נוסח ההודעה.

"ליברמן משנה את כללי המשחק שהיו כאן", אומרים במערכת הביטחון בעקבות ההודעה החריגה, "לטוב או לרע, זו המציאות".

ניתן לראות זאת הן בכמות ההופעות בדיוני הקבינט והממשלה, הן בדיונים בפורומים אחרים והן במספר האישורים המצומצם להתראיין. אין ספק.

החץ העיקרי שאליו מכוון ליברמן היה הרמטכ"ל שרק לפני מספר חודשים דיבר על כך שההסכם עם איראן הוא "שינוי משמעותי בווקטור שאיראן הלכה בו. יש לזה סיכונים רבים וגם הזדמנויות", אמר הרמטכ"ל לפני 8 חודשים.

עכשיו שר הביטחון משנה את הכללים.

הוא לא רוצה שאנשי צבא יבחשו לו בעניינים. ונתניהו? רק לפני שבוע בדיונים סגורים שיבח את שר הביטחון החדש שלו ש"יש לו חשיבה חדשה ומרעננת". האם לכך הוא התכוון?



0 תגובות